آخرین بروز رسانی: 26ام شهریور, 1401

آموزش درست کردن قهوه با استفاده از فرنچ پرس

اگر به قهوه‌ای با کیفیت و خوش طعم علاقه دارید، باید روش استفاده از فرنچ پرس را بدانید. فرنچ پرس میتواند یکی از روش های بسیار خوب برای دم کردن قهوه شما باشد. فرنچ پرس یک قهوه ساز دستی با یک پارچ استوانه ای، یک پیستون و یک فیلتر داخلی است که قهوه نمیتواند از داخل منافذ آن عبور کند. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

به نظر خیلی از طرفداران قهوه، نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند به شدت روی کیفیت کل روز ما تاثیر مستقیم بگذارد. همچنین هیچ چیز مانند قهوه نمیتواند خستگی ناشی از فشار یک روز کاری را از بدن ما خارج کند و باعث شادابی و نشاط ما شود.

به همین دلیل، قصد داریم در این مقاله طرز استفاده از فرنچ پرس و هر چیزی که باید در مورد طرز استفاده از فرنچ پرس بدانید را به شما آموزش بدهیم.

روش درست کردن قهوه با فرنچ پرس از باقی روش های دم کردن قهوه مانند روش قطره ای یا دم کردن قهوه روی اجاق، ملایم تر است. در روش های قطره ای و دم کردن روی اجاق به دلیل قرار گرفتن قهوه روی حرارت بسیار زیاد، ممکن است قهوه داخل آب سوخته و طعم تلخ سوختگی به قهوه شما بدهد. در روش استفاده از فرنچ پرس برای درست کردن قهوه چون از آب جوش استفاده می کنیم و دیگر ظرف قهوه را روی شعله گاز قرار نمیدهیم، این طعم سوختگی برای شما بی معنی خواهد بود.

پیشنهاد تخفیف سیتی

مشخصات فنی

درست کردن قهوه با فرنچ پرس

آموزش استفاده از فرنچ پرس

قهوه ساز فرنچ پرس چگونه کار می کند؟

فرنچ پرس با غوطه ور کردن قهوه آسیاب شده در آب داغ و سپس جدا کردن تفاله قهوه با فشار دادن فیلتر به پایین، قهوه را درست می کند. آب باید در حدود 200 درجه فارنهایت معادل 95 درجه سلسیوس باشد تا استخراج طعم قهوه به بهترین شکل انجام شود. هرچه داغتر باشد (آب در دمای 212 درجه فارنهایت بجوشد)، طعم قهوه شما سوخته خواهد بود و هرچه دما پایین تر باشد، استخراج طعم قهوه کمتر است و قهوه شما بی طهم و بی کیفیت خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از فرنچ پرس

در روش درست کردن قهوه با فرنچ پرس میزان بیشتری از چربی ها و رسوبات موجود در دانه های قهوه به آب جوش نفوذ کرده و باعث خامه ای تر شدن قهوه میشود. برای اینکه استفاده از فرنچ پرس روش دائمی شما برای درست کردن قهوه باشد یا نه، مزایا و معایب زیر را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از فرنچ پرس

  • روش استفاده آسان فرنچ پرس
  • تمیز کردن بسیار راحت ظرف فرنچ پرس
  • تجهیزات ارزان به نسبت سایر روش های درست کردن قهوه
  • میتوان از فرنچ پرس برای دم کردن چای و انواع دیگری از دمنوش ها استفاده کرد

معایب استفاده از فرنچ پرس

  • به تجهیزات اضافی ( آسیاب قهوه، کتری، ترازو، دماسنج) نیاز دارد.
  • باید دمای آب، اندازه آسیاب قهوه و زمان دم کردن را کنترل کنید
  • به منظور جلوگیری از استخراج بیش از حد مواد داخل دانه های قهوه باید فورا سرو شود.
  • اگرچه هنوز به صورت صد در صد تحقیقات از مضر بودن رسوبات قهوه اطلاعاتی به ما نمیدهند، اما شاید این موارد باعث نگرانی بسیاری از استفاده کنندگان فرنچ پرس باشد.

پیشنهاد تخفیف سیتی

مشخصات فنی

آموزش درست کردن قهوه با فرنچ پرس

آنچه برای تهیه قهوه فرنچ پرس نیاز دارید

بیشتر دستورالعمل‌های دم کردن دستی قهوه ساده است: قهوه آسیاب شده را به ظرف فرنچ پرس اضافه کنید، با آب داغ ترکیب کنید، چهار دقیقه صبر کنید، اجازه دهید تا قهوه در آب جوش قوطه ور شود و تامااام! شما بهترین قهوه را دارید. البته اگر خوش شانس باشید، اما ما می دانیم که شیطان در جزئیات است. در اینجا ما همه چیزهایی که شما برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس نیاز دارید اشاره کرده ایم:

آب تصفیه شده:

به عنوان یک قانون کلی، از آبی که می نوشید برای دم کردن قهوه خود استفاده کنید. آب فیلتر شده هر گونه ناخالصی و بوی بدی که بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد را پاک می کند.

دانه های قهوه:

بالاترین اولویت در تهیه قهوه همیشه انتخاب نوع قهوه باکیفیت است. اما به طور کلی، دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه برشته شده، یک فنجان عالی به شما می دهد. اکثر کارشناسان فرنچ پرس قهوه برشته شده متوسط ​​و تیره را ترجیح می دهند که به استخراج کندتر روغن، طعم و کیفیت دم کردن کمک می کند. هنگام انتخاب دانه های قهوه، کلیدواژه هایی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: برشته فرانسوی، صاف، پر بدن، دودی، شکلات، کاکائو، چوبی، آجیلی، خاکی، تند یا کارامل.

آسیاب قهوه:

برای تازه ترین طعم قهوه، توصیه می کنیم دانه های خود را در خانه آسیاب کنید. قهوه از قبل آسیاب شده ممکن است اکسید شود و طعم خود را به مرور زمان از دست داده باشد. همچنین، اگر به درستی نگهداری نشود، ممکن است بوهای آشپزخانه شما را جذب کرده باشد. آسیاب قهوه مورد علاقه ما یک آسیاب فرز است که به شما امکان می دهد اندازه آسیاب را تنظیم کنید و آسیاب هایی با اندازه یکنواخت تولید می کند که منجر به قهوه ای کامل تر و متعادل تر می شود.

کتری:

می توانید از اجاق گاز یا کتری برقی برای جوشاندن آب قبل از موعد استفاده کنید که ریختن آب داغ در فرنچ پرس را بدون دردسر و ایمن تر می کند. اگر از کتری برقی استفاده نمی‌کنید که دمای دقیق را به شما نشان می‌دهد، میتوانید از یک دماسنج برای تخمین دمای آب داغ قبل از ریختن روی قهوه آسیاب شده استفاده کنید.

ترازو یا قاشق قهوه:

استفاده از ترازو برای اندازه‌گیری قهوه آسیاب شده ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما راهی بدون حرف و حدیث برای داشتن قهوه‌ای با طعم عالی است. این ترازو حدس و گمان را از میزان مصرف قهوه آسیاب شده در هر بار حذف می کند. می توان از قاشق قهوه یا قاشق اندازه گیری نیز استفاده کرد. هر بار قهوه آسیاب شده را روی اسکوپ ترازو وزن کنید تا از قوام آن اطمینان حاصل کنید.

آموزش استفاده از فرنچ پرس

چرا این روش تهیه قهوه فرانسوی را دوست خواهید داشت؟

بدون سر و صدا است.

قهوه بهتر

آسان است!

به طور کلی از شیشه و فلز ساخته شده است، یک قهوه ساز پرس فرانسوی شبیه یک پارچ شیشه ای کوچک با یک فیلتر فلزی و پیستون داخل آن است. آنها در اندازه های مختلف هستند، اما محبوب ترین مدل ها حدود 2 فنجان بزرگ قهوه را تولید می کنند.

ممکن است در رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌های مجلل قهوه فرانسوی سرو شود، و اغلب هزینه‌ ی اضافی برای آن دریافت شود، زیرا قهوه بسیار بهتر از قهوه معمولی است. خوشبختانه، ما نحوه استفاده از فرنچ پرس را در خانه یاد خواهیم گرفت، بنابراین می‌توانید هر زمان که خواستید از این قهوه غنی و طعم‌دار لذت ببرید.

فرآیند تهیه قهوه فرنچ پرس شامل ترکیب قهوه آسیاب شده درشت با آب جوش و خیساندن آن در فرنچ پرس قبل از فرو بردن تفاله ها در کف کاراف است. قهوه به دست آمده طعم غنی تر و کامل تری نسبت به روش های دیگر دارد. یکی از مزایای این روش این است که چون گرمای کمتری برای تهیه آن وارد می‌شود، کمتر احتمال دارد که طعم تلخی را که در بسیاری از قهوه‌ها رایج است ایجاد کنید.

دانه های قهوه برای فرنچ پرس

دانه قهوه مناسب برای فرنچ پرس

نحوه استفاده از فرنچ پرس

در زیر نکات و ترفندهای زیر را در مورد طرز تهیه قهوه فرنچ پرس و آموزش گام به گام طرز تهیه قهوه فرنچ پرس کامل را برای شما قرار داده ایم:

برای ساده نگه داشتن همه چیز، ما چهار نکته مهم را که هنگام تهیه یک قوری قهوه فرنچ پرس باید در نظر داشته باشید را بررسی کردیم.

  • دانه های قهوه
  • اندازه آسیاب
  • دمای آب

زمان دم کشیدن

اگر از چند دستورالعمل ساده پیروی کنید، یک قوری عالی از فرنچ پرس خواهید داشت، اما همیشه به یاد داشته باشید که این قهوه شماست و تغییر آن هیچ اشکالی ندارد. مانند هر چیزی که در آشپزخانه تهیه می کنید، با خیال راحت آزمایش کنید و فرنچ پرس خود را مطابق با ترجیحات خود تهیه کنید!

دانه های قهوه

توصیه شماره یک ما: در صورت امکان از قهوه کامل به جای قهوه از قبل آسیاب شده استفاده کنید! وقتی از دانه های کامل استفاده می کنید، طعم و تازگی قهوه شما بسیار بهتر است.

قهوه از قبل آسیاب شده به دلیل اینکه قبلاً شکسته شده است تمایل به کهنه شدن دارد. قهوه کامل مورد علاقه خود را بخرید و آماده آسیاب شوید!

ما می دانیم که بسیاری از شما ترازو ندارید و به طور روزمره از ترازو برای تهیه قهوه فرنچ پرس خود نیز استفاده نمی کنید. به خاطر همین در زیر اندازه گیری های کلی که با استفاده از یک پیمانه اندازه گیری میتوانید میزان ریختن قهوه را پیدا کنید را نوشته ایم.

دانه های قهوه برای فرنچ پرس چقدر است؟

2 وعده -> 1/4 فنجان دانه قهوه + 2 فنجان آب

4 وعده -> 1/2 فنجان دانه قهوه + 4 فنجان آب

بنابراین به یاد داشته باشید، برای 4 وعده قهوه، 1/2 فنجان دانه های کامل استفاده کنید. ابتدا دانه های قهوه را بصورت درشت آسیاب کنید. تفاله ها را در کف فرنچ پرس بریزید.

قهوه قوی تر می خواهید؟

درست کردن قهوه فرنچ پرس مانند یک هنر است. شما باید کاری را انجام دهید که بهترین نتیجه را دارد و برای شما بهترین مزه را دارد. این بدان معنی است که احتمالاً برای فهمیدن اینکه چه چیزی را دوست دارید کمی تمرین لازم است. برای بدست آوردن قهوه قوی تر، کارهایی که می توانید انجام دهید این است:

از آب کمتر و همان مقدار قهوه آسیاب شده استفاده کنید.

از همان مقدار آب، اما بیشتر از قهوه آسیاب شده استفاده کنید.

قهوه فرنچ پرس خود را بیش از 5 دقیقه دم کنید.

دانه قهوه

چگونه دانه های قهوه را نگهداری کنیم؟

دانه های قهوه خود را در جای خشک و خنک و در ظرفی در بسته نگهداری کنید. قهوه شما تازه تر و طولانی تر می ماند!

بهترین دانه های قهوه برای خرید کدامند؟

نوع دانه قهوه ای که می خرید نیز بستگی به سلیقه شما در قهوه (روست روشن، متوسط یا تیره) دارد!

آیا باید دانه های قهوه ام را وزن کنم؟

بسیاری از مردم دوست دارند از ترازو برای اندازه گیری دانه ها و قهوه خود استفاده کنند. اگر ترازو دارید و عاشق تهیه قهوه فرنچ پرس خود به این شکل هستید، به سراغ آن بروید!

آسیاب کامل

آسیاب دانه های قهوه یکی از مهم ترین متغیرها در هنگام تهیه قهوه فرنچ پرس است.

اگر دانه های قهوه خود را بیش از حد آسیاب کنید، یک فنجان قهوه گل آلود و غلیظ خواهید داشت. اگر دانه های قهوه خود را به اندازه کافی آسیاب نکنید، یک فنجان قهوه بی طعم و آبکی خواهید داشت.

وقتی صحبت از آسیاب قهوه به میان می‌آید، می‌توانید burr grinder یا blade grinder را انتخاب کنید. تفاوت این دو نوع آسیاب در نوع تیغه ای است که با آن آسیاب می کنند. هر دو نوع آسیاب کار خواهند کرد.

چگونه آسیاب خود را تنظیم کنید؟

اگر یک آسیاب قهوه از پیش برنامه ریزی شده دارید، آن را روی آسیاب متوسط تنظیم کنید.

هنگام استفاده از آسیاب برقی یا آسیاب دستی، قهوه خود را آنقدر آسیاب کنید که یکنواخت شود و به شکل کریستال های شنی درشت آسیاب شود.

ریز به این نکته توجه داشته باشید:

اگر دانه‌های قهوه را از قبل آسیاب کرده می‌خرید، به ازای هر 4 فنجان آب از نصف فنجان استفاده کنید. 1/2 فنجان دانه کامل درشت آسیاب شده کمی بیشتر از 1/2 فنجان آسیاب شده بدون بسته بندی است.

دمای آب خیلی مهم است

دمای آب هنگام تهیه قهوه فرنچ پرس بسیار مهم است. اگر آب خیلی داغ باشد، میتواند قهوه شما را بسوزاند و طعم بدی به آن بدهد.

دمای مناسب آب برای فرنچ پرس 200 درجه فارنهایت است. می‌توانید برخی از کتری‌های آب را روی دمای مناسب تنظیم کنید و برخی را باید به‌صورت دستی با دماسنج بررسی کنید.

اگر آب به اندازه کافی داغ نداشته باشید، طعم آن از تفاله قهوه خارج نمی شود. ترفند این است که یک قابلمه آب را به جوش بیاورید و سپس آن را از منبع حرارت خود دور کنید و بگذارید حداقل یک دقیقه بماند و سپس آن را روی قهوه بریزید.

برای 4 وعده قهوه، 4 فنجان آب را به جوش بیاورید. قبل از اینکه روی دانه های آسیاب شده قهوه خود بریزید، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید 1 دقیقه بماند.

مدت زمان دم کردن قهوه فرنچ پرس

پس از ریختن آب در فرنچ پرس، و هم زدن زمین، زمان آن فرا رسیده که همه چیز را به حال خود رها کنید. ما متوجه شدیم که بهترین زمان برای دم کشیدن قهوه فرنچ پرس 5 دقیقه است. زمان کمتر از آن باعث میشود که طعم کامل قهوه استخراج نشود. زمان بیش از 5 دقیقه می تواند طعم قهوه را کمی تلخ کند!

پس از هم زدن تفاله و آب با هم، اجازه دهید قهوه به مدت 5 دقیقه دم بکشد! در لیوان قهوه مورد علاقه خود بریزید و لذت ببرید!

دسته‌بندی: آموزشبرچسب‌ها:

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

کل بازدیدها349بازدید روزانه1

نظر شما برای ما با ارزشه

یک − یک =