آخرین بروز رسانی: 19ام آبان, 1401

راهنمای استفاده از چوب غذاخوری یا چاپستیک به همراه پیشنهاد خرید شش مدل چوب غذاخوری

در سراسر جهان از ابزارهای مختلفی برای سرو غذا استفاده می شود. در مناطق گسترده ای از آسیای شرقی مانند کره، ژاپن و چین از دو چوب باریک و هم اندازه برای سرو غذا استفاده می شود که به آن ها چوب غذاخوری یا چاپستیک می گویند. در نگاه اول غذا خوردن با چاپستیک مشکل به نظر می رسد اما زمانی که طرز استفاده چاپستیک را یاد بگیرید، این کار مانند غذا خوردن با قاشق و چنگال برایتان آسان خواهد شد. ما در این مطلب سعی داریم راهنمای استفاده از چاپستیک را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا از این پس، لذت غذا خوردن با چاپستیک را از دست ندهید.

خرید چوب غذا خوری

در مناطق گسترده ای از آسیای شرقی مانند کره، ژاپن و چین از چوب غذاخوری یا چاپستیک برای سرو غذا استفاده می شود.

چوب غذاخوری چاپستیک چیست؟

شاید خوردن غذا با دو تکه چوب مشکل و در عین حال عجیب به نظر برسد اما در کشورهای آسیای شرقی متداول ترین وسیله برای خوردن غذا است. در زبان انگلیسی به این چوب، چاپستیک (chopsticks) می گویند. چاپستیک ها برای خوردن انواع غذا از جمله نودل، گوشت، برنج، سوشی و حتی سوپ استفاده می شوند. اگر به یک رستوران چینی رفته باشد یا در تلویزیون صحنه غذا خوردن این افراد را دیده باشید حتماً این چوب غذاخوری و طرز استفاده از آن را دیده اید؛ با این وجود اگر چوب غذاخوری برایتان ناآشنا است، می توانید عکس چوب غذاخوری که در ادامه مطلب قرار گرفته است را مشاهده بفرمایید.

خرید چوب غذاخوری 2

از چوب غذاخوری برای خوردن انواع غذا از جمله نودل، گوشت، برنج، سوشی و حتی سوپ استفاده می شود.

آموزش استفاده از چوب غذاخوری

شاید خالی از لطف نباشد که شما هم طرز خوردن غذا با چوب غذاخوری یا چاپستیک را یاد بگیرید. آموزش استفاده از چاپستیک می تواند به شما کمک کند تا این کار را به راحتی انجام دهید. البته آموزش غذا خوردن با چوب غذاخوری چاپستیک شامل 3 مرحله است.

مرحله اول

دو انتهای چوب غذاخوری دارای ضخامت های متفاوتی است. قسمت با ضخامت کمتر برای برداشتن مواد غذایی کاربرد دارد. در ابتدا یکی از چوب ها را در دست قالب خود نگه دارید. این چوب حرکت چندانی ندارد و بایستی به صورت ثابت بین انگشت شست و انگشت اشاره و انگشت حلقه قرار گیرد. تکیه گاه آن انگشت حلقه است. سعی کنید چاپستیک را خیلی راحت در دست نگه دارید، افزایش فشار حین نگه داشتن چاپستیک، باعث ریختن مواد غذایی می شود.

مرحله دوم

چوب غذاخوری دوم، کار اصلی نگه داشتن و انتقال مواد غذایی از ظرف به سمت دهان را برعهده دارد. این چاپستیک بین انگشت شست و انگشت اشاره و انگشت وسط قرار می گیرد. نحوه در دست گرفتن این چاپستیک به گونه ای که تکیه گاه آن انگشت وسط است و به صورت موازی با چاپستیک اول قرار می‌گیرد.

مرحله سوم

چاپستیک پایینی معمولاً ثابت و بدون حرکت است. با هماهنگی انگشت اشاره و انگشت وسط می تواند چاپستیک دوم را حرکت دهید و به این وسیله دهانه بین دو چاپستیک را باز و بسته کنید. پیشنهاد می کنیم در ابتدا با خوردن غذاهای بزرگ تر مانند میگو و سوشی کار خود را شروع کنید و بعد به سراغ غذاهای کوچک تر مانند برنج و نودل بروید.

خرید چوب غذا خوری 3

خوردن غذاهای کوچک تر مانند برنج و نودل با چوب غذاخوری نیاز به تمرین بیشتری دارد.

انواع چاپستیک

انواع چاپستیک بر اساس جنس

  • چاپستیک بامبو

بامبو به صرفه ترین و مناسب ترین متریال برای تهیه چاپستیک است. چاپستیک بامبو ظاهر بسیار زیبایی دارد و سازگار با محیط زیست است.

  • چاپستیک چوبی

از چوب های محکم و بادوام مانند شمشاد، شاه بلوط، آبنوس و … برای ساخت چاپستیک استفاده می شود. این چاپستیک ها بسیار سبک و بادوام هستند و در اثر برخورد با رطوبت صدمه نمی بینند.

  • چاپستیک ملامین

چاپستیک ملامین مقاوم در برابر حرارت و بسیار شیک و بادوام است و در طرح های بسیار زیبا در بازار وجود دارد. چاپستیک های ملامین قیمت مناسبی دارند و برای سالن های غذاخوری بزرگ گزینه مناسبی هستند.

  • چاپستیک فلزی

چاپستیک های فلزی معمولاً از فولاد ضد زنگ تهیه می شوند. چاپستیک فلزی در برابر حرارت و رطوبت بسیار بادوام است و ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارد.

  • چاپستیک پلاستیکی

این چاپستیک قیمت مناسبی دارد اما زمانی که در معرض دمای خیلی بالا قرار بگیرد ترکیبات سمی را تولید می‌کند که برای بدن مضر هستند.

  • چاپستیک چینی

چاپستیک چینی بسیار زیبا و در عین حال سبک و بادوام است. شما به راحتی می توانید این چاپستیک ها را با سایر المان های موجود روی میز غذاخوری تان هماهنگ کنید.

  • چاپستیک استیل

این چاپستیک ها بسیار مقاوم و با دوام هستند و در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند. چاپستیک استیل ظاهر زیبا و جذابی دارد.

انواع چاپستیک بر اساس طرح و اندازه

چاپستیک ها در طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا در بازار وجود دارد. به عنوان مثال چاپستیک فانتزی با طرح های فوق العاده زیبا، طرفداران زیادی دارد. همچنین چاپستیک بچه گانه در اندازه ی کوچک ساخته می شود که برای کودکان مناسب است. برای اولین بار کشور ژاپن انواع چاپستیک ها را به تفکیک جنسیت طراحی کرد؛ چاپستیک زنانه حدود ۱۸ و چاپستیک مردانه حدود ۲۰ سانتی متر طول دارد.

انواع چاپستیک براساس منطقه جغرافیایی

  1. چوب غذاخوری چینی

چوب غذاخوری چینی معمولاً از چوب ساخته می شود. شکل آن به صورت مستطیلی و انتهای آن صاف است. ضخیم ترین چاپستیک ها مربوط به کشور چین هستند.

  1. چوب غذاخوری ژاپنی

متداول ترین متریال برای ساخت چوب غذاخوری ژاپنی، چوب و پلاستیک است. این چاپستیک ها دارای شکل مخروطی هستند که انتهای آن ها به صورت گرد در آمده است. اندازه آن ها چیزی مابین چوب غذاخوری چینی و کره ای است و تنوع رنگ بالایی دارند.

  1. چوب غذاخوری کره ای

فلز متداول ترین متریال برای ساخت چوب غذاخوری کره ای است. از نظر ظاهری شبیه به چاپستیک ژاپنی هستند ولی نسبت به دو نوع دیگر، ارتفاع کمتری دارند.

چوب غذا خوری 4

چوب غذاخوری چینی به صورت مستطیلی و انتهای آن صاف است.

قیمت چوب غذاخوری چاپستیک

عوامل مختلفی روی قیمت چوب غذاخوری تاثیرگذار است.

  1. جنس

انواع چاپستیک ها با جنس های مختلف در بازار وجود دارند که قیمت آن ها با هم متفاوت است مثلاً چاپستیک استیل نسبت به ملامین قیمت بالاتری دارد.

  1. کیفیت مواد اولیه

چاپستیک تهیه شده از مواد اولیه با کیفیت بالا، قیمت بیشتری دارد.

  1. طرح و رنگ چاپستیک

قیمت چاپستیک فانتزی با طرح های متنوع نسبت به چوب غذاخوری ساده، بالاتر است.

مرکز خرید چاپستیک

فروشگاه های زیادی در زمینه فروش حضوری و اینترنتی چوب غذاخوری در حال فعالیت هستند. در هنگام خرید چاپستیک، سعی کنید به فروشگاهی مراجعه کنید که انواع و اقسام چاپستیک ها را عرضه می کند. در این حالت شما می توانید جنس و قیمت چاپستیک ها را با هم مقایسه کنید و بهترین خرید را داشته باشید. در هنگام خرید اینترنتی چوب غذاخوری هم این نکته صدق می کند. فروشگاه های اینترنتی معتبر گزینه ی خوبی برای خرید اینترنتی چاپستیک هستند که علاوه بر تنوع محصولات و قیمت مناسب، اجناس با کیفیت بالا را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

پیشنهاد خرید چاپستیک

اگر از افرادی هستید که به تازگی می خواهید تجربه استفاده از چوب غذاخوری را داشته باشید یا قصد دارید چوب غذاخوری جدید تهیه کنید این مدل چاپستیک ها را به شما پیشنهاد می کنیم. این مدل ها جزو پرطرفدارترین چاپستیک هایی هستند که در بازار وجود دارند.

چاپستیک چوبی

چاپستیک بامبو

چاپستیک چینی

چاپستیک استیل

چاپستیک پلاستیکی

چاپستیک فلزی

دسته‌بندی: پیشنهاد خرید